מודל Roles

האדם הוא חיה חברתית וזקוק לסביבה אנושית על מנת לשרוד. האינסטינקטים ההישרדותיים של בני האדם, איתם הם נולדים, אינם מוגבלים רק להבטחת הקיום המידי שלהם, אלא מגדירים גם אינטראקציה עם בני אדם אחרים, שגם היא חיונית לשרידותו של המין האנושי בכללו.

אם נסכים שהאינסטינקטים הבסיסיים משותפים לכל בני האדם, הרי שנוכל להסכים בקלות שגם סוגי האינטראקציות החברתיות השכיחות הן משותפות לכל בני האדם – באופן חוצה זמן, מרחב ותרבות. בתוך האינטראקציות השכיחות ניתן לזהות תפקידים שכיחים – Roles. כך למשל – תפקיד ההורה, תפקיד הילד, תפקיד החבר או תפקיד המאהב.

כאשר אנו נמצאים בסיטואציה חברתית או בעלת מאפיינים חברתיים, אנו נוטים לאמץ לעצמנו תפקיד – אפילו מבלי שנהיה מודעים לכך. יותר מכך – אנו נעזרים בתבניות התפקיד המוכרות לנו על מנת לפרש את התנהגותם ומעמדם של מי שאנו באים איתם במגע ולפיכך, להגדיר את מערכות היחסים שלנו איתם.

הבנה של האינטראקציה התפקידית הינה קריטית בעולם השיווק: משווק אשר מעוניין לייצר דיאלוג אפקטיבי עם הצרכן צריך להבין אילו תפקידים קטגוריית המוצר ממלאת בראי הצרכנים ובאיזה תפקיד נכון לו לתקשר את המותג שלו.

 
מודל Will it work

התרגום המילולי של המילה קונספט בעברית הוא 'מושג' או 'תפיסה'. בפירוש המפורט יותר, קונספט הוא ייצוג כוללני של רעיונות מופשטים או הערכות קוגנטיביות, והוא אבן הבניין המרכיבה את המחשבות והאמונות של האדם.

בתחום השיווק הקונספט הוא רעיון. הוא יכול לבטא רעיון ראשוני לקטגוריית מוצר, עוד בשלב בחינת הצורך. הוא יכול לבטא רעיון מוצרי מגובש ברמה כזו או אחרת. הוא יכול לבטא מערך מלא של תקשורת שיווקית שנועדה להציג ולקדם את המוצר או השירות לקהל היעד.

מודל WIW הינו מודל לבדיקת קונספט בכל פורמט שהוא, והוא בא לענות על השאלה העסקית האם הקונספט שגובש אכן ראוי למימוש, כלומר – כדאי? ואם כן, כיצד ניתן לדייק את המעטפת השיווקית שלו?

כשלב ראשון המודל מפלח את קהל היעד של הקונספט לשלושה פלחי פוטנציאל – גבוה, בינוני ונמוך – הנגזרים משלושה מאפיינים קריטיים של הצרכנים בקטגוריה הייעודית: היקף הצריכה של הקטגוריה, דפוסי הגיוון בין הפתרונות השונים בקטגוריה והנטייה לאמץ חידושים בקטגוריה. 

בשלב השני נמדדת התגובה לקונספט על ארבעה קריטריונים, אשר כל אחד מהם מהווה תנאי הכרחי-לא-מספיק לבא אחריו: ראשית יש להבין את הקונספט, לאחר מכן שימצא חן בעיני קהל היעד, לאחר מכן שיהיה אמין בעיניהם ובסופו של דבר שיניע אותם לפעולה.

המודל מאפשר גם לבחון ולהעריך את אופן הצגת הקונספט לצרכנים, תוך קבלת תובנות מפורטות באשר לנקודות החוזק והתורפה שלו.

 
מודל CX למיפוי והערכת חווית לקוח

ברמה הכוללת ביותר חוויית הלקוח מתייחסת לאופן בו מתפקדים הממשקים שבין המשווק ללקוח הקצה.

כדי לייצר חוויית לקוח אופטימאלית, המשווק חייב ללמוד היטב את כל היבטי חוויית הלקוח הנוכחית – להבין מהן נקודות החוזק ומהן נקודות החולשה ומהי מידת ההשפעה של כל אחד מהמאפיינים על תפיסת החוויה הכוללת.

מודל CX מפרק את חוויית הלקוח לחמישה היבטים: ההיבט הרציונלי מתייחס לעיבוד מפוכח שמבצע הלקוח של יתרונות מול חסרונות, עלות מול תועלת, רווח מול הפסד; ההיבט הסנסורי מתייחס לתפיסת המוצר או המרחב הפיסי של חוויית הלקוח בהיבטים של טעם, ריח, אסתטיקה ויזואלית, תחושתיות (חום/קור, מרחב, מרקם) ופס קול; ההיבט הערכי מתייחס להתאמת ערכיו המוצהרים של המותג / מוצר / ארגון לערכים איתם מזדהה הלקוח; ההיבט הפיסי מתייחס לרמת הנגישות מבחינה גיאוגרפית, ארגונומית וקוגניטיבית; וההיבט האמוציונאלי מתייחס למטענים הרגשיים שמשייך הלקוח לחוויה / לממשק.

בדיקה מלאה של חווית הלקוח תעשה תוך התייחסות לכלל ההיבטים, דבר המתאפשר על ידי שימוש במתודולוגיות איסוף מידע משלימות.

 
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon

תודה על פנייתך נשתדל להשיב בהקדם

יצירת קשר

לוי אשכול 2, רעננה ישראל

Levi Eshkol 2, Raanana, Israel

טלפון: 052-6801176

tammy@2thepoint.co.il

adi@2thepoint.co.il