חיפוש
  • adi385

האתגר המרכזי של אנשי השיווק נכון להיום אינו הנגשת המידע, אלא סינון המידע הנגיש

עודכן ב: 21 יונ 2018



על פי הגישה הרווחת כיום, תנאי הכרחי לשיווק טוב הוא הבנה מעמיקה של צרכי הלקוחות והיכרות מקיפה של יכולות הארגון. על מנת להשיג הבנה מעמיקה והיכרות מקיפה יש צורך במידע וכזה יש ובשפע, תודות לאמצעים הטכנולוגיים ההולכים ומשתכללים.

לרשותו של מנהל השיווק הממוצע עומדים כיום עשרות מקורות מידע אפשריים – פרופיל מוצר, נתוני ייצור, עלויות, נתוני מכר של הארגון, נתוני מכר קטגוריאליים, נתוני קו קופה, נתונים ממועדוני לקוחות, נתוני הרכב סלים, נתונים מהנכסים הדיגיטאליים שלו – מי גלש, מי הקליק, מתי, כמה פעמים, מאיפה הגיע, לאן המשיך, כמה זמן שהה, איפה עוד, מה מאפיין את מי שהקליק עליו. נתונים אחרים מהרשת - מה השיח ברשת, איפה השיח ברשת, איך השיח ברשת השתנה לאורך זמן. נתוני מידענות על הקטגוריה, מהארץ, מהעולם. נתונים על קטגוריות דומות. נתונים על מוצרים דומים. סקרי דעת קהל. סקרים אינטרנטיים, סקרי פנים אל פנים, סקרים טלפוניים, סקרים במובייל, אפליקציות סקרים, ראיונות עומק, קבוצות מיקוד, נתוני קריאות גלי מוח, נתוני קריאות תווי פנים, נתוני קריאות כתב יד, מידע איכותני מכלים השלכתיים, מחקרי התנסות ביתית, מחקרים סנסוריים, מחקרי אפקטיביות, מחקרי צריכה ועמדות, מחקרי בדיקת קונספטים, מחקרים התנהגותיים, אתנוגרפיה, תצפיות, לקוח סמוי, מחקרי קונים, זיהוי קהלים, אפיון קהלים, פרופיל פסיכולוגי, פרופיל סגנון חיים, סימולציות, מחקרים אקדמיים. נתוני למ"ס.

הרבה מאוד מידע.

נראה, אם כך, שהאתגר המרכזי של אנשי השיווק נכון להיום אינו הנגשת המידע, אלא סינון המידע הנגיש, אבחנה בין עיקר לתפל ויותר מהכול, צירוף סוגי המידע השונים לכדי מודל יחיד להפקת תובנות פרקטיות.

לצורך כך על מנהלי השיווק ומנהלי המחקר והאסטרטגיה לבחון מהי הסוגיה העסקית שעל הפרק ולהבין מהו הליך קבלת ההחלטות הנכון עבורם, דרך התבוננות בסוגי המידע השונים אשר יקדמו אותם לעבר קבלת ההחלטות ובסופו של דבר, יאפשרו לייצר ולסדר את המידע בתבניות שיובילו לפתרון מלא – ישר לנקודה.

המטרה העיקרית היא לא להיות שבויים במודלים ארכאיים של קבלת החלטות, אלא לייצר פתרונות מותאמים במיוחד לשאלה העסקית ובהתאמה לצרכי העסק, ולכן בשלב ראשון יש ללמוד את המידע שכבר צבור בארגון ולבחון איזה, אם בכלל, מידע יש להשלים.

המטרה הינה לא להגביל את השאלה העסקית למתודולוגיה מחקרית אחת, אלא לבחון כל מקרה לגופו ולהתאים לו מתודולוגיה אחת או שילוב של מתודולוגיות, כך שיקבל את הפתרון היעיל ביותר, בהתאם לאילוצי הזמן והתקציב המאפיינים אותו. אם על ידי שימוש במשאבים פנים ארגוניים ואם על ידי שימוש בספקי משנה בעלי התמחות מתאימה.

48 צפיות0 תגובות